Algemene verkoopvoorwaarden

1 – Toepassingsgebied

Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn, zonder beperking of voorbehoud, van toepassing op alle commerciële relaties tussen Natura Plus Ultra Pet Food en niet-professionele kopers gedurende een bepaalde periode en tot het einde van het contract. De Klant wordt daarom verzocht ze aandachtig te lezen.

De validatie van een bestelling door een Klant impliceert de aanvaarding, zonder voorbehoud, van het geheel van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden die van kracht zijn op de site https://www.ultrapremiumdirect.be/nl op de datum waarop de bestelling wordt geplaatst.

2 –Afsluiting van het contract

Het contract komt tot stand wanneer de goederen besteld en betaald zijn.
Bij het plaatsen van een bestelling verstrekt de klant onder zijn/haar eigen verantwoordelijkheid de volgende informatie: Achternaam, Voornaam, Leverings- en facturatieadres, Telefoonnummer en E-mailadres. Natura Plus Ultra Pet Food kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van een fout in de formulering van de contactgegevens, indien de levering daardoor niet mogelijk is.

Een samenvatting van de contactgegevens en de bestelling wordt weergegeven wanneer u op “mijn winkelmandje” klikt. Zodra het winkelmandje gevalideerd is, is het mogelijk om het leverings- en factuuradres te bevestigen of te wijzigen. De volgende validatiestap brengt u naar de betalingspagina, waar het totaalbedrag van de bestelling wordt weergegeven. Zodra de betaling is gevalideerd en geaccepteerd door de bank, wordt er een bevestigingsmail met alle details van de bestelling (prijs, hoeveelheid, referentie, transportwijze, afleveradres, factuuradres) naar de klant gestuurd.

De bevestiging van de bestelling impliceert de aanvaarding van deze verkoopvoorwaarden. Het vormt de ondertekening en aanvaarding van de uitgevoerde handelingen. De verkoop wordt pas als definitief beschouwd na verzending van e-mail ter bevestiging van de bestelling aan de Klant.

3 – Recht op retour

In overeenstemming met de bepalingen van artikel L221-18 van de Franse consumentenwetgeving, heeft de Koper een bedenktijd van 14 werkdagen vanaf de levering van de producten om deze terug te sturen naar NATURA PLUS ULTRA PET FOOD voor een ruiling of terugbetaling, op voorwaarde dat de producten in hun originele verpakking en in perfecte staat worden teruggestuurd. Beschadigde, bevuilde of incomplete artikelen worden niet geaccepteerd.

Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u uw beslissing tot herroeping meedelen:

Per post naar het adres Natura Plus Ultra Pet Food - Agropole 3 Chemin du Salyat - CS30009 - 47901 AGEN CEDEX 9 Frankrijk
Per e-mail naar contact@ultrapremiumdirect.com
Door het bijgevoegde retourformulier terug te sturen: download
De retourkosten zijn uitsluitend ten laste van de Koper. De terugzending van producten moet vergezeld gaan van een retourformulier, dat per e-mail is aangevraagd bij de klantenservice op contact@ultrapremiumdirect.com, en de factuur. De omruiling (afhankelijk van beschikbaarheid) of terugbetaling wordt uitgevoerd binnen 10 dagen na ontvangst door het bedrijf van de door de koper geretourneerde artikelen.
Elke terugbetaling voor een pakket na retournering zal plaatsvinden na aftrek van de kosten die inherent zijn aan elk pakket.

Eventuele bezwaren of claims wegens afwijkingen of zichtbare gebreken van de geleverde producten moeten per post naar Natura Plus Ultra Pet Food of per e-mail naar contact@ultrapremiumdirect.com met alle bijbehorende bewijsstukken worden ingediend. Indien niet aan deze formaliteiten wordt voldaan, worden de producten geacht conform en vrij van zichtbare gebreken te zijn en kan geen enkele claim door het Bedrijf worden aanvaard. Ultra Premium Direct zal de geleverde producten waarvan de zichtbare gebreken of het gebrek aan overeenstemming door de Koper naar behoren zijn aangetoond, zo spoedig mogelijk en op zijn kosten vervangen.

Het pakket moet geretourneerd worden naar:

Natura Meer Ultra-diervoeding
Agropole 3 Chemin du Saylat
CS30009
47901 AGEN CEDEX 9

4 – Prijzen

De prijzen van onze producten zijn uitgedrukt in euro's, inclusief btw. De toegepaste prijzen zijn de prijzen die gelden op de website www.ultrapremiumdirect.be/nl op de dag dat de bestelling wordt geplaatst. Deze prijzen zijn vrij en kunnen tijdens hun geldigheidsperiode worden herzien, zoals aangegeven op de website van NATURA PLUS ULTRA PET FOOD. Verwerkings-, verzend-, transport-, bezorg- en verpakkingskosten worden extra in rekening gebracht. De producten blijven eigendom van NATURA PLUS ULTRA PET FOOD totdat de volledige betaling is ontvangen, ongeacht de leverdatum van het product.

5 – Betalingsvoorwaarden

De prijs is in zijn geheel te betalen op de dag waarop de Koper de bestelling plaatst, door middel van een beveiligde betaling per creditcard, bankoverschrijving of cheque. Natura Plus Ultra Pet Food is niet verplicht de door de Klant bestelde producten te leveren indien de Klant de prijs niet volledig betaalt.

Betalingen per creditcard worden afgeboekt op het moment dat de bestelling wordt geplaatst.

Betalingen door de Klant worden pas als definitief beschouwd wanneer Natura Plus Ultra Pet Food de verschuldigde bedragen heeft ontvangen.

In geval van betaling per cheque wordt de verkoop pas als gesloten beschouwd en dus verzonden na ontvangst en verzilvering van de cheque door Natura Plus Ultra Pet Food.

Natura Plus Ultra Pet Food behoudt zich het recht voor om, in geval van niet-naleving van de hierboven vermelde betalingsvoorwaarden, de levering van lopende bestellingen van de Klant te onderbreken of te annuleren.

6 – Leveringen

Voor alle bestellingen met een waarde onder de 60 euro, inclusief BTW, of voor alle andere leveringsaanvragen dan die van GLS, DPD of Mondial Relay, wordt een bijdrage in de leveringskosten toegepast.

Onze aangegeven prijzen zijn die voor verzendingen naar het vasteland van Frankrijk (exclusief Corsica), België en Luxemburg. Voor bezorging op Corsica, de eilanden en bepaalde moeilijk bereikbare gebieden worden extra kosten in rekening gebracht (meer details op de pagina 'levering en retourneren').

Om het tarief van de bezorgkosten buiten het vasteland van Frankrijk te krijgen, kunt u per e-mail contact opnemen met onze klantenservice op contact@ultrapremiumdirect.com

Pakketten worden verzonden met de gekozen vervoerder. Artikelen worden geleverd op het afleveradres dat bij de bestelling is aangegeven. Voor levering op een afhaalpunt kan het pakket door het gekozen afhaalpunt geweigerd worden, naar goeddunken van de winkelmanager. In geval van weigering wordt de klant een ander afhaalpunt aangeboden of een punt dat rechtstreeks door de vervoerder wordt gekozen vanwege de nabijheid van het oorspronkelijke adres. De verzending van de bestelling wordt op de dag van vertrek per e-mail aan de klant bevestigd, op voorwaarde dat de klant zijn e-mailadres correct heeft opgegeven. De verzendkosten zijn voor rekening van de Klant. De verzendkosten staan duidelijk vermeld op het bestelformulier vóór bevestiging door de Klant, tenzij anders vermeld.
Als het pakket niet direct wordt bezorgd, geeft de vervoerder een bericht van beschikbaarstelling.
Indien het pakket niet binnen de gestelde termijn wordt afgehaald, wordt het teruggestuurd naar Natura Plus Ultra Pet Food. In dit geval kan het pakket aan de Klant worden teruggestuurd op voorwaarde dat de Klant de portokosten voor de terugzending betaalt die specifiek zijn voor elk pakket.
In geval van zichtbare gebreken bij ontvangst van het pakket, geniet de Klant van het retourrecht voorzien in artikel 3. De bij het plaatsen van de bestelling aangegeven levertijden worden slechts ter informatie gegeven en kunnen afhankelijk van de bestemming variëren. Natura Plus Ultra Pet Food verbindt zich ertoe de door de Klant bestelde producten zo snel mogelijk te leveren. De leveringstermijnen worden bij wijze van aanduiding meegedeeld en een eventuele vertraging kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding, achterhouding of annulering van de bestelling door de Klant. Behalve in speciale gevallen of wanneer een of meer producten niet beschikbaar zijn, worden de bestelde producten in één keer geleverd. De levering gebeurt "beneden", de vervoerder is niet in staat om een systematische levering op de bovenverdiepingen te garanderen.
Indien de bestelde producten niet binnen 10 werkdagen na verzending geleverd zijn om een andere reden dan overmacht, kan de verkoop geannuleerd worden op schriftelijk verzoek van de Klant of Natura Plus Ultra Pet Food. De door de Klant betaalde bedragen zullen dan zonder bijkomende schadevergoeding of aftrek onmiddellijk aan de Klant worden terugbetaald.
Bestellingen worden verwerkt van maandag tot vrijdag, met uitzondering van feestdagen. Alle bestellingen die voor 13.00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Bestellingen die na 13.00 uur worden geplaatst, worden de volgende werkdag verzonden (maandag voor bestellingen die na vrijdag 13.00 uur zijn geplaatst).
De voorbereiding van uw bestelling en de gemiddelde levertijd is 48 uur (werkdagen).

7 – Ontvangst van bestelling

Pak uw product bij ontvangst van uw bestelling uit en controleer het in het bijzijn van de bezorger, zelfs als de verpakking intact is, voordat u het ontvangstbewijs van de bezorger ondertekent.

Teken niet onder druk van de bezorger. Als hij het er niet mee eens is, vermeld dan de reden op de afleverbon: “de bezorger wilde niet aanwezig zijn bij het uitpakken en controleren van het pakket”. Dit is uw recht en uw enige beroepsmogelijkheid in geval van schade.

De geldige bezwaren om het product te laten vervangen zijn :

  • In geval van “X” beschadigde zakken, noteer “X zakken geopend en geweigerd”.
  • Als er “X” zakken ontbreken, noteer dan “X zakken ontbreken”.
    De woorden “onder voorbehoud van uitpakken” zijn geen geldig voorbehoud en maken het niet mogelijk om het product te vervangen.

Als u een bezwaar aantekent op de afleverbon, informeer dan onze klantenservice per e-mail op contact@ultrapremiumdirect.com, die een claimdossier zal openen bij de vervoerder.

8 – Gegevensbescherming

Gegevensverzameling en -gebruik

Wij verzamelen informatie over u om uw bestellingen te verwerken en u de best mogelijke service te bieden. De door u verstrekte persoonlijke gegevens worden niet doorgegeven aan onbevoegde derden buiten het bedrijf. Wij moeten deze informatie echter wel doorgeven aan onze erkende bezorgpartners om uw bestelling te kunnen verwerken.

De verwerking van informatie die via de website www.ultrapremiumdirect.be wordt doorgegeven, inclusief het beheer van e-mailadressen van websitegebruikers, is op 10/02/2014 aangemeld bij de CNIL, geregistreerd onder nummer 1741436. In overeenstemming met de geldende nationale en Europese regelgeving beschikt de Klant over een permanent recht van toegang, wijziging, rectificatie en bezwaar met betrekking tot de gegevens die hem of haar betreffen.

Met uw toestemming stuurt Natura Plus Ultra Pet Food u productinformatie en reclame per post of e-mail naar de adressen die u bij uw bestelling hebt opgegeven. U kunt te allen tijde verzoeken om de verwerking en het gebruik van uw persoonsgegevens voor reclamedoeleinden te stoppen, rechtstreeks in uw account of door te klikken op de afmeldlink op elke commerciële boodschap.

Recht op toegang tot, wijziging en verwijdering van uw persoonlijke gegevens

In overeenstemming met de geldende Franse wet op de gegevensbescherming nr. 78-17 van 6 januari 1978, gewijzigd op 6 augustus 2004, hebt u recht op toegang, wijziging, rectificatie en verwijdering van de gegevens die op u betrekking hebben. U hebt ook het recht om op legitieme gronden bezwaar te maken tegen de verwerking van deze gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen of een papieren kopie van uw gegevens opvragen bij de klantenservice:

Per e-mail via het contactformulier van de website www.ultrapremiumdirect.be/nl
Per post naar het volgende adres
Natura Plus Ultra Pet Food
Agropole 3 Chemin du Saylat
CS30009
47901 AGEN CEDEX 9

9 – Cookies

Bij een bezoek aan de website [www.ultrapremiumdirect.be/nl]https://www.ultrapremiumdirect.be/nl) worden cookies op de computer, mobiele telefoon of tablet van de gebruiker geplaatst.

Wat zijn cookies?
Een cookie is een tekstbestand dat wordt opgeslagen wanneer u een site bezoekt of een advertentie bekijkt. Het doel ervan is om informatie over uw surfgedrag te verzamelen en u diensten te sturen die op uw terminal zijn afgestemd, om uw surfervaring te verbeteren. Dit is een van de redenen waarom wij cookies gebruiken, bijvoorbeeld om u te identificeren en toegang te krijgen tot uw account.

Om meer te weten te komen over het gebruik en het beheer van cookies, verwijzen wij de Gebruiker naar de rubriek “COOKIES”. “COOKIES”.

10 – Producten

De aangeboden producten voldoen aan de huidige Franse regelgeving. Ze worden geproduceerd en verkocht door Natura Plus Ultra Pet Food.

De foto's van de producten zijn niet contractueel, evenmin als de precieze gewichten van de verpakkingen, die door de leveranciers kunnen worden gewijzigd naarmate het assortiment zich ontwikkelt.

Natura Plus Ultra Pet Food behoudt zich het recht voor om op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving producten toe te voegen aan of te verwijderen uit de catalogus.

11 – Klantenservice

Onze klantenservice staat tot uw beschikking voor al uw vragen:

  • Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur op 02 620 02 73 (prijs van een lokaal gesprek vanaf een vaste lijn in België)

  • Of per e-mail via het contactformulier of door te schrijven naar contact@ultrapremiumdirect.com

12 – Intellectueel eigendomsrechten

De inhoud van de site, die beschermd wordt door Franse en internationale wetten op intellectuele eigendomsrechten, is eigendom van Natura Plus Ultra Pet Food. Elke volledige of gedeeltelijke overname van de inhoud is ten strengste verboden en kan een inbreuk op het auteursrecht vormen. Alle afbeeldingen en foto's die op de Site te zien zijn, en in het bijzonder diegene die de Producten tonen en illustreren, zijn van rechtswege beschermd door het auteursrecht en alle andere intellectuele eigendomsrechten en behoren toe aan de Verkoper of aan derden die Natura Plus Ultra Pet Food gemachtigd hebben om ze te gebruiken. Elke ongeoorloofde reproductie en/of gebruik, van welke aard dan ook, van deze afbeeldingen of foto's die op de Site worden weergegeven, zal strafrechtelijk worden vervolgd.

13 – Toepasselijk recht

De Algemene Verkoopvoorwaarden worden bepaald door het Franse recht, zelfs als de levering plaatsvindt in een ander land dan Frankrijk. In geval van een geschil is dus de wet van het land waar het bedrijf gevestigd is van toepassing.
In het geval van een geschil dat voortvloeit uit deze voorwaarden en uit het gebruik van de site, zijn eerst de bepalingen van deze voorwaarden van toepassing, en als deze voorwaarden geen relevante bepaling bevatten, is de Franse wet van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze voorwaarden en het gebruik van de site worden voorgelegd aan de bevoegde Franse rechtbanken.
Bovendien heeft de klant de garantie dat hij een beroep kan doen op een consumentenbemiddeling, met name via de bemiddelaar van FEVAD-bemiddelaar.

14 – Eigendomsoverdracht – Overdracht van risico’s

De eigendomsoverdracht van de Natura Plus Ultra Pet Food producten vindt plaats bij de betaling op onze rekening van de bestelling die de overeenkomst tussen partijen over het (de) product(en) en over de prijs materialiseert, ongeacht de datum van betaling en levering.

15 – Abonnement

A. Deze Algemene Verkoopvoorwaarden, artikel 15 - Abonnement, informeren u over de voorwaarden en algemene verkoopvoorwaarden waaronder Natura Plus Ultra Pet Food een terugkerende abonnementsdienst (hierna de Dienst genoemd) aanbiedt die de Klant de mogelijkheid biedt om op gezette tijden en automatisch voedselproducten voor zijn honden te ontvangen.

B. De bestelling van de Klant onder het abonnementsprogramma wordt verwerkt zoals elke andere bestelling.

In het kader van het abonnement worden geen goederen geretourneerd, tenzij er sprake is van een leveringsfout waarvoor de Verkoper verantwoordelijk zou worden gehouden.

C. Voordelen van het abonnement

Alle bestellingen die via het abonnement geplaatst worden, zijn voorzien van een korting op de normale prijs van het artikel. Het kortingspercentage dat op een product van toepassing is, is 10%.

Bij het afsluiten van een abonnement bepaalt de klant welke soort(en) producten hij wenst te ontvangen. Daarnaast bepaalt hij de leveringsfrequentie en/of de data waarop hij geleverd wil krijgen.

D. Wijze van betaling, kosten en verlengperiode

De klant betaalt voor de eerste bestelling wanneer hij zich abonneert

Alleen creditcards worden geaccepteerd als betaling voor bestellingen in het kader van het abonnementsprogramma. De betaling voor elke bestelling wordt afgeschreven van de creditcard die de klant heeft geregistreerd bij de inschrijving voor het abonnement. De verkoper heeft echter nooit toegang tot de bankgegevens van de klant. Een externe organisatie (Atos voor Société Générale) zal deze gegevens versleutelen zodat ze volledig beveiligd zijn.

Als de creditcard op een bepaald moment tijdens de abonnementsperiode ongeldig wordt, of als de afschrijving om een andere reden wordt geweigerd, stuurt de verkoper een e-mail naar de klant op het adres dat aan de klantenaccount is gekoppeld, waarin staat dat het abonnement is onderbroken en waarin de klant wordt gevraagd om zijn betalingsgegevens bij te werken. Het abonnement wordt tijdelijk onderbroken en er worden geen verdere bestellingen verwerkt of verzonden totdat deze gegevens zijn bijgewerkt. Als de betalingsgegevens een maand na het betalingsincident nog niet zijn bijgewerkt, wordt het abonnement geannuleerd.

Er zijn geen kosten verbonden aan inschrijving op een abonnement. Alleen de prijs van de bestelde producten en de verzendkosten zijn verschuldigd.

Het abonnementscontract is van onbepaalde duur en omvat de verplichting om 2 leveringen te ontvangen. Zodra aan deze verplichting is voldaan, kan de klant het contract opzeggen door een eenvoudig verzoek te sturen naar abonnement@ultrapremiumdirect.com of telefonisch op 02 620 02 73.

E. Levering

De keuze van de bezorgmethode wordt gemaakt bij inschrijving op het abonnement. Het is voor de klant mogelijk om de leveringsmethode en het leveringsadres te wijzigen in zijn klantengedeelte “Mijn Abonnementen”.

De klant kan binnen 4 dagen vóór de geplande verzending de bezorgdag en/of -wijze wijzigen. Om dit te doen, brengt u eenvoudigweg de wijziging aan in uw ruimte “Mijn abonnementen” of stuurt u een e-mail naar het adres abonnement@ultrapremiumdirect.com met vermelding van uw abonnement en uw contactgegevens. Elke aanvraag buiten deze termijn kan om logistieke redenen niet in aanmerking worden genomen._

F. Annulering op initiatief van de klant, annulering en aanpassing van het abonnement.

Een verzoek tot annulering moet per e-mail naar abonnement@ultrapremiumdirect.com worden gestuurd.

De klant ontvangt 1 week vóór elke verzending een e-mail met de datum van de volgende verzending en de inhoud van de bestelling. De klant ontvangt 4 dagen voor verzending een nieuwe e-mail, dit is de laatste dag voor eventuele wijzigingen. Na deze datum zijn wijzigingen niet meer mogelijk. Hij heeft dus enige tijd voordat de bestelling wordt verzonden om wijzigingen aan te vragen of de verzenddatum te wijzigen. Dit kan gedaan worden door te antwoorden op de e-mail, of rechtstreeks in de rubriek “Mijn abonnementen” van de klantenaccount.

Klanten kunnen hun abonnement annuleren of wijzigen via e-mail abonnement@ultrapremiumdirect.com Voor opzegging van het abonnement geldt een opzegtermijn van 7 dagen, gedurende welke de klant aansprakelijk blijft voor alle verzonden bestellingen. Geplande en/of reeds verzonden bestellingen tijdens deze opzegtermijn kunnen niet worden terugbetaald.

Hoewel het absoluut mogelijk is om de verzendfrequentie naarmate het abonnement vordert te wijzigen, mag deze niet langer dan 5 maanden bedragen.

G. Beperkte aansprakelijkheid

Naast de andere beperkingen en uitsluitingen in de Algemene Verkoopvoorwaarden zijn wij, of onze directeuren, functionarissen, werknemers, agenten of andere vertegenwoordigers, in geen geval aansprakelijk voor gevolgschade die voortvloeit uit of verband houdt met uw abonnement. Onze totale contractuele aansprakelijkheid is niet hoger dan het bedrag van alle betalingen met betrekking tot uw abonnement op het Abonnementsprogramma die u in de loop van uw abonnement daadwerkelijk hebt verricht. Deze aansprakelijkheidsbeperking is van toepassing voor zover de wet dit toestaat en blijft van kracht na annulering of beëindiging van uw abonnement of deelname aan het programma.

16 – Unieke identificatie (UDU)

De unieke identificatiecode FR215805_01EDRZ is toegewezen aan het bedrijf NATURA PLUS ULTRA PETFOOD SAS en getuigt van de registratie ervan in het ADEME-producentenregister in toepassing van artikel L. 541-10-13 van de Milieuwet. Het bedrijf is onderworpen aan verplichtingen die voortvloeien uit het principe van uitgebreide producentenverantwoordelijkheid (EPR) voor op de markt gebrachte verpakkingen.